Tips voor nieuwe studenten

  • Als je nog nooit yoga hebt gedaan kan je best starten met een beginners les of les voor alle niveaus. Als je een heel rustige les zoekt die focust op diepe stretch, dan kan je best voor yin yoga kiezen. Als je een iets actiever les wil waarin je rustige diepe stretch met een dynamischer deel combineert, dan kan is yin en yang yoga iets voor jou. In de mindful yoga focussen we meer op meditatief bewegen. Deze vorm is ook ideaal als je recupereert van een kwetsuur en voor senioren. In de hatha yoga worden de houdingen los van mekaar beoefend en is er veel aandacht voor ademhaling. Als je een actievere dynamische les voor beginners wilt, dan is  easyflow of ashtanga basics of core flow iets voor jou.
  • Je kan een proefles nemen voor 5 euro.
  • Je hoeft niet te reserveren om deel te nemen aan een les. Kom de eerste keer een 15 minuten voor de les zodat we tijd hebben om alles uit te leggen.
  • Je kan op ieder moment starten. We werken niet met lessenreeksen maar met niveaus.
  • Je kan matjes bij ons lenen. Als je een tijdje yoga beoefent is het beter om een eigen matje te gebruiken om hygi├źnische redenen.

Voor de les

  • Draag luchtige sportkleding of andere comfortabele kledij die goed stretcht.
  • De lessen worden gedaan op blote voeten.
  • Eet geen zware maaltijden 2 uur voor de les.
  • Drink voldoende water voor de les.
  • Neem een handdoekje mee.
  • Zorg dat je telefoon op stil staat.
  • Kom op tijd zodat je ontspannen aan de les kan beginnen en de andere deelnemers niet stoort als je te laat binnenkomt.

Gezondheid

  • Als je een blessure hebt of een andere gezondheidskwestie, ga dan eerst even bij je dokter langs.
  • Laat je docent voor de les weten of je gezondheidsproblemen hebt.
  • Informeer je docent dadelijk als je zwanger bent.
  • Informeer je docent altijd over veranderingen in je gezondheid.

Volg onderstaande basisprincipes

  • Yoga is geen competitie. Een van de basisprincipes van yoga is je grenzen respecteren.
  • Beweeg rustig en met volle aandacht.
  • Haast je nooit om in een houding te gaan en forceer je niet.
  • Stop en rust zodra dit nodig is.
  • Je zal merken dat je meer vooruitgang boekt als je binnen je grenzen blijft.
Bekijk ook onze “veel voorkomende vragen” pagina.